10/1-12

Hej på er alla! I dag har det var en väldigt bra dag. Jag har lyckats med många saker i dag och jag kan själv säga att jag är rätt stolt över mig själv efter det jag har gjort.
I morse så skulle jag ta bussen till stallet för första gången så jag var lite nervös och orolig för jag vet inte riktigt när man ska trycka på stop knappen men jag vet ändå vart jag skulle hoppa av. Jag visste att jag inte kunde ringa mamma om det skulle vara så. Så jag försökte ringa pappa men han jobbade och kunde inte svara så jag var tvungen att klara mig själv även om det inte var så långt att åka. Jag va rätt orolig men jag lyckades. Sen när jag skulle gå upp till stallet blev jag helt fashinerad av himlen, solen var på väg upp och så typiskt hade jag inte med kameran så jag fick använda mobilen. Blev helt okej ändå.
Jag kom föra min handledare till stalet i dag, så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag gick runt och va med alla hästar. Men så frågade en tjej om jag ville hjälpa henne och ta en häst, så jag sa okej jag kan prova. Så jag tog en vanlig häst ner till hagen. Jag vågade, annars brukar jag ta mini hästen. Men jag fixade det, och min handledare Tiina blev väldigt glad att jag klarade det så hon fråga om jag ville ta hennes ena häst som är ännu större och de ville jag. Jag fixade det också. Jag blev jätte glad att jag fixade det. Jag gör framsteg och jag kan se det själv också, det är de viktigaste.
Sen började vi jobba med det vanliga, det gick väldigt bra bara att det var så kallt i stallet i dag så man frös en del, men de va inte jätte farligt. De flesta har börjat hälsa och prata lite med mig nu också för dom känner igen mig. Det är kul. Då känner man sig lite mindre ensam helt enkelt.
Sen lyckades jag äta en del också. Jag har inte vart så orolig de senaste när jag har vart där och jobbat, de käns väldigt bra. Sen när vi skulle ta in hästarna igen tog jag mini hästen, men så provade jag att ta in en annan häst också som va lite större än mini hästen och de gick bra de också. Det är kul när de går så bra. Så denna dagen på jobbet har vart väldigt bra.

Sen när jag kom hem så tog jag mig en snabb dusch och så åkte jag och pappa till Jula så jag kunde köpa mig arbetskläder som jag kan ha i morgon, för då ska vi inte vara i stallet. Vi ska på ett annat ställe och där rekondar man bilar och håller på att målar och möbelrenovering så det är bäst att fixa kläder och så. Är helt ny med det så de ska bli roligt att prova på, men jag gillar verkligen att vara i stallet. Det är kul och mysigt.
Nu ska jag kolla på The vampire diaries och gå in mina arbetsbyxor, ha det så bra. Puss och kram! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback