11/1-12

Hej på er alla! I dag är jag ledig, vilket är väldigt skönt faktisktit. Jag sov till halv ett, de behövdes kan jag tala om. Jag har inte gjort så speciellt mycket i dag heller, bara tagit de lugnt och så. Jag var nere i centrum förut med mamma och köpte lite godis, och nu håller jag på att rensa lite bland mina kläder. Mycket mer har jag inte gjort i dag.

I går där i mot var jag på mitt nya arbete. Jag kommer fortfarande jobba kvar upe på stallet, självklart. Jag trivs jätte bra där så jag vill inte sluta. Men nu när det är vinter och väldigt kallt är de inte jätte kul att gå runt uppe i stallet så vi kommer jobba där två gånger i veckan resten tills de blir lite varmare fram till våren. Så nu är vi på ett ställe där man kan rekonda bilar, sy, sticka, måla och möbelrenovering. Så det är mycket hantvärk som gäller, det är också roligt.
Visst jag har bara vart där en gång men jag gillar stallet mer måste jag säga. Men jag ska vara där i morgon också sen är jag ledig på fredag igen.
Jag har äntligen köpt mig ett par riktiga arbetsbyxor. Jag har velat ha de länge nu men jag visste aldrig när jag skulle använda dom men nu har jag fått världens chans till att ha dom.

I går skulle jag möta upp Nicke också inne i stan. Jag har ju inte träffat han på jätte länge. Så det var roligt att träffa min pojkvän igen. Jag tog ju bussen till stationen och så skulle jag handla en cola som jag alltid gör när jag ska någon stans, då stog det en gubbe framför mig i kön. Och så fick han syn på hunden som var i affären. Då frågade han vart man fick tag i den och då sa ägaren att han hade fått tag på den på internet, då vände sig gubben om och kolla på mig och fråga om han också kunde göra så. Jag ska de självklart kan du göra de. Då la han sin hand på min axel och sa "Va vacker du är" Tack sa jag då, då sa han "Kan jag få bjuda dig på en kopp kaffe" Då blev jag livrädd men jag sa att jag skulle med tåget. Och så försökte jag gå fram för att betala min cola, då höll han fast i mig fortfarande på min axel. Sen börja han prata om att han va bonde och han fru som var i från kina.
Han var väldigt läskig, jag vet inte men jag tror inte han mådde riktigt bra faktiskt, men det är såna människor som är läskiga, han luktade alkohol också. han hade ett blått och ett brunt öga och dom stog åt två olika håll. Läskigt, sen när jag kom där ifrån sprang jag bort till tåget.

När jag stog och väntade på tåget så ringde jag till pappa för att jag var rädd och orolig. Men jag kom på tåget och åkte iväg. Det gick hyfsat bra. Sen var jag tvungen att ringa mamma och berätta vad som hände. Sen när vi hade pratat klart så vet jag inte riktigt vad som händer, helt plötsligt blev jag jätte, jätte rädd och börja nästan gråta och ville hem men det jobbiga är att jag vet inte hur jag ska lugna ner mig själv när jag blir så rädd. Då örjade min panik komma fram så jag fick ringa upp mamma igen. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. de va hemskt. Men sen när jag hoppade av tåget i Göteborg så fick jag syn på Nicke och då blev allt bättre, jag lugna ner mig. Så det blev bra tillslut. Vi gjorde inte så jätte mycket, satt och prata och tog det lugnt. Sen när han hade åkt hem så var jag kvar i stan för jag skulle åka hem med syrran och Oskar. Så jag fördrev tiden med att handla lite bra att ha saker som underkläder, strumpor, hårspray, en tröja och ett par leggings. Skit bra att ha köpt de. Sen mötte vi upp Alex också så hon åkte med oss hem. Sen när jag kom hem somnade jag för jag va så trött. Haha kul var de. Men nu får ni ha det så bra. Puss och kram på er! <3


Kommentarer
Postat av: Julia

Åh tack! Glad jag blir! :) Detsamma! :)

2012-01-11 @ 18:30:02
URL: http://juliadahls.blogg.se/
Postat av: Hannah

Sv: Tack,grym blogg allt bra? :)

2012-01-11 @ 18:55:06
URL: http://bbuttterfly.blogg.se/
Postat av: Julia

sv: :)) Jo då mitt lov har varit bra, önskar dock att det kunde vart lite längre, menmen, sj då? :)

2012-01-11 @ 19:11:55
URL: http://juliadahls.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: tack detsamma :)

2012-01-11 @ 19:26:09
URL: http://lovesandraa.blogg.se/
Postat av: Julia

sv: Oj vad tidigt, haha! ;) men du kanske tyckte det var skönt? :)

2012-01-11 @ 19:32:48
URL: http://juliadahls.blogg.se/
Postat av: Julia

sv; Jaha men då förstår jag att det kan vara skönt! ;)

2012-01-11 @ 19:51:20
URL: http://juliadahls.blogg.se/
Postat av: Stina

sv; tack, elr vad man nu ska säga;)<3

2012-01-11 @ 19:56:13
URL: http://stinoj.blogg.se/
Postat av: Josefin

Tack så jätte mycket, detsamma ;D

2012-01-12 @ 09:37:08
URL: http://joisies.blogg.se/
Postat av: sanna :)

Sv: Enligt mej var den jätte bra! Lite kärlek och action, passar mej liksom :)

2012-01-12 @ 16:51:51
URL: http://sannatimonens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback