Första skoldagen på två år!

Yo, Yo, Yo! Måste berätta om denna dagen, den har vart väldigt bra faktiskt. Först så var jag i skolan för första gången på två år. De känns väldigt skönt att komma igång med det igen. Jag ska läsa så jag får godkännt i kärnämnerna. Så jag ska börja med att läsa svenska, då läser jag en timma, en gång i veckan, med en lärare. Sen så ska jag ha en dag där jag gör läxor också. Sen när jag är klar med svenskan så ska jag fortsätta med engelska och sen matte. Så det kommer bli väldigt skönt att få klart de. Jag ser faktiskt fram emot de också. 
 
I dag gick vi igenom hur allt kommer gå till och vad jag kommer göra. Sen så pratade vi om mina svårigheter och vad jag behöver hjälp med. Så kommer jag få en planering och lite sånt. Så på måndag kommer jag att börja plugga på riktigt. Det ska bli väldigt roligt.
 
Sen åkte jag till Tolles och var där resten av arbetsdagen för jag var ledig efter skolan. Så jag åkte dit med moppen för vi skulle fixa den lite så den ska gå bättre, de gick la sådär. Sen satt jag och kolla på när alla andra jobbade. Det var jätte roltigt för jag satt och jävlades med Tony. Haha! Men de kändes bra att besöka min gamla arbetsplats igen.
 
Sen åkte jag hem till farmor och farfar efter kl 2. Så jag har vart där sen dess, kom hem för en liten stund sen. De va väldigt trevligt att vara där, kändes väldigt bra. Jag åt hemma hos dom och det var riktigt gott. Farfar du är en bra köks chäf. 
Sen så satt jag och farmor ute i hallen på glovet (fråga mig inte varför) och pratade och de kändes väldigt bra att få prata ut om saker och ting. Känns bra att kunna lätta på hjärtat, saker som man inte riktigt vill prata med andra om så finns alltid farmor där och lyssnar. Väldigt skönt. 
Så nu mår jag bättre igen. känns bra. 
Men nu ska jag lägga mig och läsa en stund tror jag så jag kommer igenom boken. Puss och kram! God natt! <3
 
Jag hemma hos farmor och farfar med lilla selma!

Kommentarer
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE

Roligt att du haft en så bra dag :D

2012-09-18 @ 11:02:02
URL: http://angelica.blogg.se
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE

härligt att dagen var så bra :D

2012-09-18 @ 14:31:16
URL: http://angelica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback